15.6.17

Karma Mokra vs Sucha. Moje spostrzeżenia!

Całkiem niedawno pod wpływem głębokich rozmyśleń zdecydowałam się zmienić mojemu psu karmę z suchej na mokrą. W wyniku owej zmiany ponownie zaczęłam rozmyślać-tym razem nad jej plusami i minusami. Tak oto powstał ten wpis, którego żywym testerem jest... Ami, bo to o jej karmę rzecz jasna chodzi! 




Zacznę od tego. że zmiana ta nie była tak nagła jak mogłoby się wydawać. Podczas naszej przygody z dobieraniem tej idealnej karmy (zarówno suchej jak i mokrej) przewinęło się kilka rodzai,firm i smaków.
Ami jadła takie karmy suche jak:
Royal canin
Petvita
Carnilove
Acana
Brit care/premium

Karmy ułożone są od najgorszej do perełki (według mnie) biorąc pod uwagę cenę oraz jakość, a także reakcję psa na poszczególną firmę. 

A także mokre takie jak:
Belecando
Activ Pet
Butcher's
Dolina noteci
Sytuacja z kolejnością się powtarza. 

Atuty karmy mokrej:
Muszę przyznać, że jeśli chodzi o skład oraz zawartość mięsa to jednogłośnie wygrywa karma mokra, co było rzeczą logiczną. Ponadto reakcja psa na ten typ karmy była (dla mnie) bezcenna, ponieważ po raz pierwszy zobaczyłam jak Ami w oka mgnieniu bez zbędnego obwąchiwania poradziła sobie z karmą, a miska po skonsumowaniu została dokładnie wylizana. Kolejnym plusem jest łatwy dobór karmy do wielkości psa, gdyż nie musimy 'bawić się' w dobór wielkości granulek i tym podobnych. Jeśli natomiast nie jesteśmy pewni czy karma jakiejś firmy będzie odpowiednia dla naszego psa najczęściej możemy znaleźć puszki 250g, czy nawet próbki o zawartości ok. 100g, których cena jest minimalna więc w razie czego grzechem dla naszego portfela nie będzie jej wyrzucenie czy to w krzaki czy do śmietnika. 

Atuty karmy suchej:
 Ważnym atutem karmy suchej jest łatwe zbieranie jej ze sobą na spacery czy wyjazdy. Co z karmą mokrą jest niemożliwe. Ponadto nasz pies ma zapotrzebowanie na zjedzenie dużo mniejszej ilości karmy suchej niż mokrej, ze względu na występowanie dużo mniejszej zawartości wody. Kolejnym plusem jest usuwanie osadu z zębów podczas chrupania twardych granulek. Karma sucha jest z reguły tańsza niż mokra. 


Mam nadzieję, że udało mi się w jakiś sposób pomóc oraz podsumować działanie obu karm. A jaką karmę jedzą wasze psy?

4 komentarze:

  1. Moje burki jedzą głównie suchą karmę. Od czasu do czasu w ramach urozmaicenia podaję im mokrą i przyznam, że nie wyobrażam sobie za bardzo karmić nią na stałe, chociaż zależy jeszcze jaką dokładnie. Większość karm mokrych nie składa się z czystego mięsa pochodzącego z mięśni, więc trochę trudno zgodzić się z tezą, że w mokrych mięsa jest więcej niż w suchych. Konserwy zwykle składają się z podrobów, których podawanie na dłuższą metę (szczególnie wątroby) niekoniecznie jest ok. No i zazwyczaj zawierają mało białka i tłuszczy, więc przy aktywniejszym psie tym bardziej nie bardzo :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Jednak miałam na myśli te lepsze karmy gdzie nie znajdziemy 'produktów pochodzenia zwierzęcego. Zdecydowałam się karmić mokrą ze względu na wybredność mojego psa ;)

      Usuń
    2. Nie pisałam o produktach pochodzenia zwierzęcego tylko podrobach, które wchodzą w skład puszek uważanych za bardzo dobre jakościowo :). Z karm, które wymieniłaś najlepiej wypada Belcando, ale ma właśnie głównie podroby (serca, wątroba, płuca).
      Z dostępnych mokrych karm w Polsce ze względu na skład fajne są Terra Canis, Evanger's :D

      Usuń
  2. super!!! pozdrawiam :* <3

    OdpowiedzUsuń